close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל הדברים שלא ידעתם על מנדף ביולוגי

מערכת שורשכב אדר א, תשעט27/02/2019

חשוב לצייד את המעבדה במכשור המתקדם ביותר

תגיות:
אנשים שעובדים ומועסקים במעבדות מסוגים שונים, לומדים חייבים לשמור על רמה מקסימלית של זהירות והגנה. אחד הדרכים לעשות זאת היא שימוש במוצר הנקרא מנדף ביולוגי והוא עומד כמחסום ראשוני אל מול זיהומים אופציונליים. כשהוא מתאים במיוחד לעבודה המתבצעת במעבדה, הוא מוריד את רמת הסיכון לעובדים באופן משמעותי. על מנת למקסם את רמת ההגנה, יש להקפיד על ביקורות טכניות ולעשות בהם שימוש בהתאם להוראות.
/>
מנדף ביולוגי – סוגים רבים לו
גם אם נדמה לכם שמדובר במוצר אחד ויחיד במינו, ובכן – קיימים ארבעה סוגים של מנדפים ביולוגים ולכל אחד שימוש שונה:

• קבוצה ראשונה – מנדף ביולוגי בעל פתח קדמי פתוח, המאפשר זרימה של אוויר מהחדר לתוכו. המנדפים הללו אינם מקנים הגנה על סטריליות המוצרים וניתן להרכיב את המכסה על גבי המנדף גם ללא כפפות.

• קבוצה שניה – גם כאן קיימת זרימת אוויר לתוך המנדף. האוויר מסונן בעזרת מסננים מתקדמים ונפלט לחדר. מנדף זה מתקדם יותר ומקנה הגנה רבה יותר גם למוצר וגם לעובדים, כאשר עיקרון המיגון שלו נובע מכך שמתקיימת זרימת אוויר לחלל המנדף, סינון האוויר והחזרתו אל משטח העבודה.

• קבוצה שלישית – אלו הם תאי כפפות אטומים לחלוטין. האוויר הנכנס והיוצא מסונן דרך מסננים מתקדמים במיוחד, וההגנה על העובדים והמוצרים היא ברמה הגבוהה ביותר.

נשאלת גם השאלה, מהם כללי העבודה הנכונים ביותר עם המנדף הביולוגי וכיצד להמנע מתאונות ואי הבנות? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר!

ראשית כל, חשוב לתכנן כמה שיותר מראש את העבודה. מומלץ להכין רשימת ציוד וחומרים ואפילו לדעת בדיוק את סדר הפעולות הצפוי בשאיפה למקסימום סטריליות בעבודה. יש לזכור שלא להפריע למנדף הביולוגי לעבוד, ואף להמעיט בתנועת אנשים בחדר בו הוא פועל. את המנדף אגב, מומלץ להפעיל לפחות חמש דקות מראש לפני תחילת העבודה. אתם יודעים, כדי להבטיח כניסה לסביבה סטרילית יותר. טרם תחילת העבודה ובסופה, יש להמתין כשלוש דקות לשטיפת הציוד שנעזרתם בו, באוויר המסונן. המלצה נוספת מאיתנו; אם מנדף ביולוגי הוא מצרך נדרש אצלכם במעבדה והוא מנוצל לעתים קרובות, רצוי להפעיל אותו לאורך כל יום העבודה.

עבודה נקייה ובטוחה
כשעובדים במעבדה ביולוגית, חוק מספר אחת הוא שמירה על סטריליות ובטיחות עד כמה שניתן. לכן, חשוב לצייד את המעבדה במכשור המתקדם ביותר, זה שעומד בכל התקנים הבינלאומיים של בטיחות במעבדה. מנדף ביולוגי כאמור הוא רק אחד מתוך מגוון רחב של מכשירים שיבטיחו למדענים ימים של עבודה בטוחה ויעילה. אם הנכם זקוקים לייעוץ בנושא, צרו קשר עוד היום!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה